Un logo nu este nici brandul, nici identitatea ta.
Design-ul logo-ului, design-ul identității și branding-ul au roluri diferite și creează împreună imaginea percepută a unei companii sau a unui produs.
În ultima vreme, au avut loc niște dezbateri în mediul online despre acest lucru, respectiv că logo-ul tău nu este brandul tău. Deși acest lucru poate fi adevărat, nu am văzut nicio clarificare a diferențelor dintre „brand”, „identitate” și „logo”. Doresc să remediez acest aspect.
Ce este brandul? — Imaginea companiei percepută la nivel emoțional, ca un întreg.
Ce este identitatea? — Aspectele vizuale care fac parte din brandul general.
Ce este un logo? — Un logo identifică o companie în forma sa cea mai simplă prin utilizarea unui simbol sau a unei pictograme.
O identitate puternică a brandului trebuie să funcționeze pentru toată lumea, atât pentru echipa noastră (de exemplu, ambasadorii de brand, creatorii de conținut), cât și pentru persoanele care vor interacționa cu acesta (de exemplu, clienții).
La începerea procesului de proiectare, asigură-te că identitatea de brand este:
- Diferită: se remarcă printre concurenți și atrage atenția clienților tăi potențiali.
- Memorabilă: are un impact vizual. (Gândește-te la Apple: logo-ul este atât de remarcabil încât nu a fost necesară și includerea numelui pe produsele lor.
- Scalabilă și flexibilă:poate să crească și să evolueze odată cu brandul.
- Coerentă:fiecare piesă completează identitatea de brand.
- Ușor de aplicat:este intuitivă și clară pentru ca designerii să o poată utiliza.